7 Temmuz 2011 Perşembe

Alışveriş Merkezleri..

 Alışveriş merkezleri ne kadar da hayatımızın merkezleri oldu farkındamısınız? Tamam kabul ediyorum istihtam açısından baktığmızda baya söz sahibi ama bir o kadar da tüketim merkezleri işte.Şimdi hem avantajlarını hemde dezavantajlarını konusalım.Bakalım terazinin hangi yönü ağır basıyor görelim.Avantajları konusunda herkesin dikkatini çekecek bişeyler bulunduruyor Kendi bünyesinde.Lokantalardan fast food zincirlerine,sinemalardan eğlence merkezlerine hatta bankacılığa kadar gidiyor bu örnekler.Bakıldığı zaman bir çok şeyi bir arada bulunduran kısa sürede işlerimizi halledebileceğimiz bir yer.Herkese hitap eden bu dünya içinde çocukları da unutmuyoruz elbette;  onların da buradan keyif alması için oyuncak arabaların, trenlerin, bilgisayarların olduğu renkli bir dünyaya çevirdik.Biz çocukken sokaklarda parklarda özgürce koşup oynayan,Sokaklarıdan salıncakçıların geçtigi.Hatta hamamda kadınlar nasıl bayılır diye yere yatıp oynayan ayıların geçtigi bir zamanda büyüdük (80'lerden bahsediyorum) .Bizim bakkal amcalarımız vardı.Paramız olmasa bile çikolatalarımızı aldığımız.Bu örnek sadece benim hayatımdan küçük bir kesitti.Buna dayanarak ben onları sıcak daha samimi buluyorum. Bu büyük alışveriş merkezleri bu esnaf olgusuyla beraber bizim o kültürüde aldı götürdü.Hangimiz gitsek o büyük marketlere sonra vericem diyerekten bişey alabiliriz  ki düşündük mü bunu acaba ? 




NOT :Türkiye ' de toplam 270 AVM varmış.İstanbul'da sayıları 170 Ama önümüzdeki 5 senede bilemediniz küçük çaplıda olsa ortalama 100-200 tane AVM daha gelecekmiş.

Hiç yorum yok: