8 Temmuz 2011 Cuma

Futbol ve Şike Depremi !!!

Kaç gündür şikeyle yatıyoruz şikeyle kalkıyoruz.Fenerbahçe ve diğer takımların şike soruşturması ortalığı resmen birbirine kattı! ee işin içine türkiyenin dört büyüklerinden bir futbol takımının da  adı karışınca ve yöneticisinden tutta menejerlerininde adı geçmişse gündeme oturması gayet normal aslında .Şike olaylarını hep  haberlerde yabancı ülkelerin takımılarından duyardım da.Hani bizde de oluyormudur  diye aklımdan  da geçirirdim.Öyle bir piyasa oluşmuş ki bu sporun içinde iddaa'dan tutta bir ton maddi bağlantıları işin içine girince aklımıza gelmemesi imkansız oluyor aslında.Sonra futbolcuların ve bu sektör içinde olanların pırıltılı ve zengin yaşamları güzel eşleri ve sürekli renkli basında yer bulması kısaca televole kültürüde eklenince,çoğu insan için olay direk rüya faslına dönüşüyor.Artık aileler bile çocuğumuz futbolcu olsun moduna girmişlerdi bir ara fazlaca.Geçen gün bir gazetede futbolcuların ve türkiyenin sayılı zengin patronları arasında hangi arabaları  kullanıyor başlığı altında karşılaştırmalı bir  haber yapmışlardı da ,çok dikkatimi çekmişti.Bu zengin patronlar 50-60 milyarlık araba kullanırken futbolcuların 500-600 milyarlık araba kulladıklarını yazmışlardı.Adamlar aşmışlar araba  konusunda koleksiyon boyutuna geçmişler.Hak etsinler alsınlar ama kardeşim demezler mi .Bu ülkede o kadar meslek grubu hadi onu geçtim ,cumhurbaşkanı bile o kadar kazanamazken nedir bu ? Bunların bu kadar uçurum yaşamı normal mi demezler mi.Neden futbolda bu varda basketbol ve  voleybol oynayan sporcular bu lükse sahip degil.Onlar da sporcu degiller mi ? Ben pek futboldan anlayan birisi degilimdir .Milli maçları kaçırmamaya çalışırım.Son iki yıldır arkadaşlarımdan kaynaklı durumla takip etmeye başladım maçları.Hatta devre arası yorum proğramlarını bile izledim inanılır gibi degil ama gerçek.İnsanların nasılda heyecanlı izlediklerini yaşadıklarını gördüm.Maça gitmek için maddi konularda nasıl sıkıntı çektiklerini gitmek için başka şeylerden kısıtlama yaptıklarını gördüm.Bu insanların bu temiz duygularına karşın Futbolun böyle kirletilmesine üzüldüm.Kimse bu işin şikesini futbola karıstıran hangi takımlı olursa olsun cezasını bulmasını isterim.Kimsenin O koca camiyanın adını ne kirletmeye nede onu tutan o koca yürekli insanları üzmeye hakkı yok .Bakalım gelişmeleri hep beraber takip edip görecegiz.Sapla samanın ayrıldığı, kavgadan gürültüden uzak hakedenin kazandığı temiz bir lig istiyoruz bir taraftar olarak başka bişey degil..

Hiç yorum yok: