2 Eylül 2011 Cuma

BU GÜN BAYRAM ERKEN KALKIN ÇOCUKLAR..


Bayramlar,herkesi birbirine yakınlaştıran.İnsanların bir araya gelmesine vesile olan özel günlerdir..Şimdi insanlar,bayramları ne kadar tatil,şehirden kaçış olarak görsede.Büyükleri ziyaret etmek beraber aynı sofrada oturmanın yerini almaz malesef. Onu tadı başkadır.Ben küçükken diye herkes kendince eski bayramlarını anlatır.Bende anlatmadan geçemicem.Biz neneler ,dedeler istanbulda yaşamadığı için büyük teyzede bütün teyzeler,kuzenler toplaşırdık.Büyük sofralar kurulur,yemekler yenilirdi.Sofrada,içindeki yemekler kadar daha özenli daha güzel hazırlanırdı.Baklavalar yapılırdı tepsi tepsi hemde ev yapımı.Bayram öncesi elbiseler alınır hatta bayram öncesinde evde,ayakkabılarımı çıkarmadan gezdigimi bilirdim.Kesinlikle yanlış anlaşılma olmasın dısarıda giyinilmezdi kirlenmesin diye.Bayram günü temiz temiz arkadaşlarına göstere göstere giyilirdi hepsi.Hatta bir bayram kıyafet alınmamıştıda ayağımı dısarıya atmamıştım.Çocukluk işte.Arkadaşlara mahçup olma durumu.Şimdi kıyafet her zaman alabilecegin bir şey olduğundan.Kıymetide kalmadı. Ya da büyüdük mü ondan mı  insana öyle geliyor anlayamıyorum. Giydik mi kıyafetlerimizi erkenden. Kahvaltımızı yapıp gözümüzü sokağa dikeriz hemen. Arkadaşlar çıksada bizde hemen atsak kendimizi  diye.

Anne babanın elleri öpülür bu arada harçlıklar alınır.Sonra yakın komşulara gidilir. Şekerler, lokumlar yenilir.Hatta samimiyete göre bazıları harçlık verip bizi çok çok mutlu ederlerdi ve yıllar sonra bile unutmazsın aklına gelir hemen.Sonra arkadaşlarla en çok kim şeker topladı diye  yarışa gireriz. Biz küçük samimi bir mahallede büyüdügümüzden.Herkes birbirini tanır güvenirdi. Şimdi aileler nasıl yollar çocuğunu şeker toplamaya.Hangi kapıdan ne  tür insan çıkar belli degil.En son yine şeker bayramında  o güzel çocukların başına gelenlerden sonra hele.Allah göstermesin bir daha o masumları kötülüklerden korusun. Bayramın ilk günü sabah işten eve gelirken, anne baba ve çocuklarınıda alıp ziyaret trafigine başladıklarını görünce, içim bir tuhaf oldu.Güzel bir tablo tamam da  bize gelen olucakmıydı acaba. İçim burkuldu.Sonra gittim yattım.Yarı uykuluyken teyzemlerin ve kuzenlerimin bize geleceğini duydum annemin telefon konuşmalardan.Allah sesimi duydu galiba içlendiğimi sezinledi dedim.Hep beraber toplaştık yedik içtik sohbet ettik.Sonra akşamına arkadaşımla buluştum daha da güzelleşti günüm.Bir yanım ablamında yanımda olmasını istedi.Gurbetlik zor mesafeler uzun.Gönülden uzak olmayalım yeter ki. Allah kimseyi sevdiklerinden ayırmasın.Bayramlarımız sevdiklerimizle anlamlaşsın.Herkese şeker tadında bayramlar diliyorum..Fonda ki şarkı benden olsun.Bu gün bayram erken kalkın çocuklar ''Barış Manço''


Adınız :

Hiç yorum yok: