4 Eylül 2011 Pazar

HELAL OLSUN ARDA TURAN' A

Arda Turan , küçük yaşlarda başladığı futbol hayatına 12 yıl galatasaray' da devam etmiş. Hatta Galatasaray tarihinin en genç kaptanlarından da biri olmuştur. Şu an 4 yıl sözleşme imzaladığı Atletico Madrid' de futbol hayatına devam ettiren arda. Hala milli futbolcumuzudur. Geçen gün yapılan '' Türkiye - Kazakistan ''milli maç sırasında. attığı gol ve maç sonrası verdiği demeçte '' “Biz içeride de bunu konuştuk. Golü Türkiye Cumhuriyeti’ndeki bütün halkların şehit olan evlatlarına armağan ediyorum. Bütün Türk evlatlarına armağan ediyorum. Ülkemde böyle şeylerin olmasını istemiyorum bütün Türkiye vatandaşları gibi.”  söylemesi kamuoyunda gündem yaratmıştır.  Özel hayatı kadar olmasakta, biz kendisini lösev ,böbrek vakfı gibi kurumlara, maddi manevi destek verdigini, sık sık haberlerde görüyorduk izliyorduk . Futbolcu bir kimlikten böyle bir açıklama,  ben dahil bir çok kimsede şaşkınlık yarattığını az çok tahmin edebiliyorum. Şimdiye kadar hangi futbolcu böyle barış adına bir açıklama yaptı ki . Hangisi gündem konularından birine degindi ki. Biz onların aşklarından , pahalı arabalarından söz ettik, magazin basınından tanıdık, bildik. Bu konuda arda turan her türlü fark attı ve futbolcu duruşunun yanında farklı bir yanınıda gösterdi. Bu duruşun digerleri arasında da örnek alması umuduyla. Radikal gazetesine verdigi açıklamada turan , “İnsanlar ölmesin istiyorum. Her gün ölüm haberleri geliyor. Türkiye Cumhuriyeti askeri üniformasıyla ölenler olduğu kadar kandırılıp dağa çıkan ve orada ölen gençler var. Ne uğruna ölüyorlar? Bilmiyoruz. Ancak hiçbir gerekçe bir insanın ölmesi için yeterli değil. Bunca zaman bir arada bu topraklarda hep beraber yaşadık. Ve barış içerisinde yaşadık. Bütün bu ölümlerde ocaklar yanıyor. Ben kimsenin ocağı yanmasın, kimse ölmesin istiyorum. Söylemek istediğim bu.” diyerek açıklama yapıyor. Ve
İspanya’ya transfer olmanın verdiği rahatlıkla bu çıkışı yapıp yapmadığı sorusunaysa Turan’ın yanıtı şöyle veriyor  “Bu türden açıklamalarımın oraya gitmemle hiç alakası yok. Ben burada da aynı şeyleri dillendirdim. Galatasaray’daki Avustralyalı eski takım arkadaşım Harry Kewell’la ‘Anzak Günü’ için bir araya geldiğimde de bu söylediklerimi tekrarlamıştım.” Diyerek herkesin söylemek istedigini, yürekten söyledigimiz düşüncelerimizi resmen dile getiriyor.  Şu günlerde terörün baya gündemde olduğu , hergün şehit haberlerinin yapıldığı, bugünlerde ne kadar da ihtiyacımız vardı bunu duymaya. Arda turan gibi bir çok ünlü sima ve sanatçılar , aydınlar destek verseler.   İçinde olsalar bu tür söylemlerin, hareketlerin ne güzel olur, neye gerek var ne işe yarar demeyin. Bunlarda manevi destektir . İnsanların güzel duygularda buluşması moral olur olumlu tepkilere dönüşmesinde destek olur. Bu yetmez tabi. Mesajdan ziyade ilerlemek lazım. Barış çağrılarından ziyade terörün bittigi, gençlerin ölüm haberinin olmadığı , annelerin feryat etmediği, haber bültenleri izlemek istiyoruz artık. Daha kaç gün oldu ki barış gününde bile kadıköyde olanları unutmadık. Barış günüydü ya savaş yeri degil di. Muhabirin ordaki bir simitcinin, arabasının camlarının kırıldığını  fark edip röportaj yapması, adamın yüz ifadesinde ki şaşkınlık ve üzüntüsünü görmeniz lazımdı. O gün miting var diye daha çok satış yapacağını düşünerek gelmiş. Simit arabasının kırılması için degil..Kısaca herkese zararı bir şekilde dokunuyor. terör olaylarının. Sadece birgün mü barış günü hergün olsun ama gerçek anlamında olsun. Ben kendimi bildim bileli terör var. Benden sonraki nesillerin, çocuklarımız görmesini istemiyorum artık. Artık bu tür haberler can acıtıyor. İnsan hayatı kadar önemli birşey mi var. Yaşamın kıymetini bilelim. Böyle şeylere mahal vermeyelim.
yasamak
sadece yasamak
sessizce yasamak
insanca yasamak
inadina inadina yasamak
( altan erkekli )

Hiç yorum yok: